Galenskapen färgar [bild: karneval]

Galenskapen färgar mörkret kring mig
jag möter en känsla av mig
som att återvända till mig själv
en stillsam julstämning

Sinnesfrid i ställtids vakuum
medan näringsbristen dumhet viker
när blodet åter cirkulerar genom händernas aktivitet

En hemkänsla som jag dömt förlorad
(men jag ÄR portabelt liv)
den möter mig med frid och mörker
med löften och minnen av frid



Mjuka röster i utkanten lugnar
när jag släpper krav på relevans
när jag erkänner att hur jag lever
är i kärlek till ordens dans

Så mellanrum får vara stillhets sköld
smärta är irrelevant
mitt skapande: hem för min krympande själ
så hittar jag vägen tillbaks.


(Tror jag att det egentligen finns
något annat som jag måste göra?)



Kommentarer
Postat av: Wilhelmina

...mmm. mycket vacker... stillsam, accepeterande, men ändå frågande, sökande och undrande.



själv har jag druckit gigantiska mängder te (minst 3-4 koppar om dagen i min typ 4dl mugg), sett på anime och pluggat -och börjar känna igen mig själv.

Nu behöver jag bara addera lite stickning på min fritid och jag har mig hösten 06. det är inte helt fel att inse att det jag var då är ngt jag trivs med att vara nu -jag har bara lagg till lite mera kunskaper och livserfarenhet.



men jag undrar, när ska jag våga bli det som jag tänker att jag vill? eller är det här bra? ...men jag drömer ju om något mer... och så tänker jag att ett steg i taget är bra nog, så länge jag fortsätter att ta dem och har ett mål i sinnet typ. Då är vägen viktig, och målet ngnstans där jag hamnar -eller inte hamnar... man lär sig ändå.

och vart fan är det tänkt att man EGENTLIGEN ska hamna?... lyckan finns i nuet, i det lilla juh, och det stora erbjuder som mest en möjlighet att fortsätta utvecklas och glädjas åt gamla Och nya saker.



eller nåe sådant.

PUSS!

saknar dig.

2008-10-31 @ 19:43:25
Postat av: Mimmi

Ja, portabelt liv honey.



Jag tror att man ska smygändras, tror jag. Det enda som verkar skapa den smygändringen hos mig verkar dock vara terapi.

Terapi is just nu, helt jävla fantastiskt. I love it. Jag rekomenderar.. Fast dyrt!



Hur gick förra helgen förresten? Uppskattade öl?

Du är så FIN älsklingen, omtänksam!

2008-10-31 @ 20:45:12
URL: http://telepatetisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0