florist - um, visst..?

Jaså minsann, så det säger ni. Nu är jag alltså i Basingstoke? Ungefär mittemellan den lilla ort jag nyss bodde på och London. Liiiite bättre tågförbindelser härifrån bara då! Dessutom kan man tvätta håret här, utan att mer än hälften av balsamet fortfarande sitter kvar och klistrar håret lite lagom missklädsamt mot skulten.

Nu är tanken att jag ska söka jobb.

Idag har jag fått för mig att FLORIST borde vara aningen mer glamoröst än att rensa ogräs på löpande band. Jag har också fått för mig att det faktiskt är ett jobb jag borde klara av, kreativt och lite puttinuttigt. Känns som om det finns blomsteraffärer lite varstans i världen, därför kan det vara  enkelt att skaffa nytt jobb om man flyttar, vilket jag tydligen gör, ungefär jätteofta.

Därför söker jag nu floristjobb kring Basingstoke och London. Och kring Stockholm och Göteborg, det skadar inte att söka jobb på ställen man vill bo på.

Har varit härligt uppstressad hela dagen, tur att jag gick ut på en nervlugnande promenad, annars hade jag fortfarande mått pyton nu. Jävligt fint häromkring faktiskt. Hittade, bland annat, en sittvänlig trädstam som lutade sig ut över ett litet vattendrag. Solen reflekterades mot vattenytan och skimrade drömskt över murgrönan på en liten bro, vattnet var så klart att sandbotten lyste fram. Då ville jag gråta lite, i vemod. Kändes som Västkusten, Uppsala och Frankrike på samma gång. Men jag grät inte, för jag är inte så bra på det.

Som kanske tydligt framgår av detta inlägg, är jag alltså (som vanligt?) en blandning av vemodig, äventyrslysten, mentalt trött, stressad som tusan, konstruktiv och ineffektiv. Oh, och labil?!





Kommentarer
Postat av: Wilhelmina Holmberg

Du är så bra på promenader! <3

2010-03-03 @ 16:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0