Tack för lånet


Jag kände till min lättnad att dörren var låst. Ingen hemma. Jag kunde låsa upp och gå in. Bara jag och den lägenhet där jag varit så mycket och känt mig så välkommen.

Hittade mina saker genast och lämnade tillbaka sådant jag lånat. (men jag glömde visst min tandborste, satan) Snabbt gick det.

Men att se den nya tapeten, som jag visste att de skulle sätta upp. Vad bra det blev. Och annat som inte angår mig längre.

Tomhet. Slut och tomhet.

Skrev en liten lapp och lade på hallmattan, ungefär där nyckeln borde landa när jag kastade in den genom brevlådan.



       Tack för lånet

                       /siri




Kommentarer
Postat av: Mimmi

Snutt! :(

Jag tycker om dig!

2009-04-06 @ 17:41:02
URL: http://telepatetisk.blogg.se/
Postat av: helena

Tomhet, absolut. Men även slutet på en era som egentligen inte skulle utveckla dig mer. Nu väntar nya äventyr, nya människor att hålla tass med. Vi ska göra det här till den bästa våren och sommaren. Jag kan lova dig det. Du är en av de få änglar som finns och du är min vän, det värderar jag högt.

LOVE

2009-04-07 @ 22:18:04
URL: http://conversion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0