Glad gris

Så idag har jag övat mig på att vara positiv! (inte HIV-positiv alltså) För jag påmindes återigen, av en artikel, om att man mår bättre, är gladare och lever längre om man tar sin dag med optimism. 

Det verkligt sjuka är att det FUNGERADE och jag var en irriterande solig liten sak hela dagen! Det underlättade förstås att jag promenerade med Lindis i vårat vackra Göteborg, men jag är fortfarande piggare och gladare än på länge! Detta efter att jag krånglat med att leta bilder till en portfolio och insett att jag måste fixa ihop portfolion i ett program som jag bara har i skolan... Krångligt och tidsödande.
Men jag känner bara att det ska bli ROLIGT och MENINGSFULLT att fixa det!

Så nu sitter jag här hemma i min lilla svinstia och NJUTER av att jag kanske blir av med gipset 20:e okt så jag äntligen kan städa ordentligt, skriva, teckna, sätta upp håret, SY, sova utan att stapla upp armen på kuddar... ja osv! En sådan FRIHET det ska bli!



Mitt trasiga ögonbryn är annars märkligt just nu, halva gör ont o i andra halvan har jag ingen känsel alls. Det funderar inte på att jämna ut sig lite..?

Så fort portfolion är klar kan jag iaf söka praktik! VILL praktisera och jobba NU, ska bli fantastiskt.

Men imorn börjar nästa kurs: Sustainability in a northern context, vi åker till Lysekil tis-freda, älska den vackra stan!



Kommentarer
Postat av: Wilhelmina

=*

tycka om ^^

2008-10-01 @ 16:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0