Blå cyborg-arm och oförstående åskådare

Måste här citera min älskliga lillasysters blogg: (http://telepatetisk.blogg.se/)
"Det värsta med att ha en missprydande andra gradens brännskada i ansiktet är människors reaktioner. Barn som stirrar, mödrar som drar bort barn som skriker "mooonster". Gamlingar vars ögon faller ur... Inte någon har betett sig så. Dålig stil tycker jag, här skaffar man sig en blåsa och ingen har vett att ens lägga märke till den! Bekanta har till och med fräckheten att påpeka att det inte skulle märkts om jag inte sagt något."

Jag som nyligen sett riktigt vanställd ut, vet vad hon menar. Men i mitt fall glodde folk verkligen. Riktigt ohövligt faktiskt! Jag fick ju råstirra förmanande på dem för att de ens skulle fundera på att slå undan blicken!

Numera ser det mest ut som att jag har någon hudsjukdom eller eksem, men Oh Nej, Det Syns Inte Alls, försäkrar folk, Jaså vadå, tror ni att jag ser ut såhär jämt, det är ju fan Värre!

Håhå-jaja, tacka vet jag när man ser så sorglig ut så att folk SER hur man LIDER. Eller? Nej jag vill gärna läka färdigt snart.

Mitt senaste båtbensskyddande gips kring armen äger ju dock. Funkar fortfarande, tillomed snyggt ju.
High-tech-glasfiber-gummi-cyborg-mech-arm! Sweeeet.
Armen & handen är för all del närmast obrukbara, men det är ju i alla fall SNYGGT! Vad mer kan man BEGÄRA!
(undviker att svara på min egen fråga, för att inte verka gnällig och girig)



Förövrigt drack jag så starkt kaffe i gårkväll, så jag kunde inte sova ordentligt på hela natten och flög upp ur sängen med DE HÄR  O.O  ögonen kl 05.23 imorse. Det fanns ingen räddning, så jag gick upp, yr och klarvaken. Stod i duschen med uppspärrande ögon och förstod ungefär hur det måste kännas att amfetaminbanta. Cappuccino Specials fick precis en helt ny innebörd... Yikes.
Ska se hur förlamad jag blir när jag kommer ner från denhär trippen.




Kommentarer
Postat av: Mimmi

Cappuccino Specials? Låter fantastiskt! Men ja, det suger. Men coooooooolt ditt cast ser ut då. Äkta animé som du själv noterade.

Har du tur så sprider sig det till armen som blir en riktig cyborgarm sedan. Eller? Det ÄR väl så det funkar? Får du barn får de väl sådana armar åtminstone?!

2008-09-18 @ 11:36:17
URL: http://telepatetisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0