Abandon quest?

Livet är så outsägligt hemskt och obegripligt
för varje år händer värre saker

 världskatastrofer, personliga tragedier och oförutsedda olyckor

Man går vidare och utvecklas varje år
och för varje steg i utvecklingen utsätts man för svårare utmaningar

men det är inte givet att man är bättre rustad att möta dem, trots att man blivit äldre

Somliga utmaningar är man allt sämre rustad för

och somliga utmaningar kommer kanske i ens väg just för att man blivit svagare.


[förlorad kärlek: den Västra Tallen, som stympades och togs ner i somras]


Allt man älskat försvinner. (med det försvinner också bitar av förmågan att älska?)

Själv har jag en känsla av att ha blivit allt svagare, min kropp såväl som min viljestyrka.
Jag vet att min livsvilja blivit svagare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0