mångsysslare på speed?

YAY jag gick hem från jobbet med min Helena och pratade om allt jag håller på med för tillfället.

Jag söker praktik. På olika ställen till olika tillfällen. Samtidigt som jag jobbar på  TVÅ jobb. Samtidigt som jag pluggar lite mer än heltid. Samtidigt som jag går och simmar två-tre dar i veckan.
Samt är social rätt ofta, både på dagtid och nedbrytande kvällstid inklusive olika drycker med vissa effekter på dagenefter.
Och stör mig på att jag inte hinner skriva.
Eller städa mitt rum.
Eller träffa alla mina vänner tillräckligt ofta.
Eller sy alla kläder jag planerat att sy.
Eller fullborda alla noveller, diktsamlingar och romaner, som jag ska leta förlag till......

Eller flytta alla berg jag någonsin hört talas om...?

Helena påpekade att de flesta skulle känna sig duktiga om de jobbade på ETT jobb och ändå hann träna.

Hon har så rätt. Men jag är ändå inte nöjd. Hm. Spännande!



Det är väl aldrig så att jag har lite höga förväntningar? Eller lite märklig tidsuppfattning? Eller har fått för mig att jag går på speed och orkar med hur mycket som helst?

Eller möjligen att jag värderar mig själv utifrån mina prestationer..? Neeeeeeee..... >.<




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0