Vänd åter [trastkols visor]

Vänd åter

26 maj 2008


När vinden inget viskar

när inga gudar hör

när himlens tårar piskar

när alla böner dör


Vänd åter till mig, kära

då älskar jag dig än

Då vill jag ha dig nära

som var min hjärtevän


När huden doftar sommarsol

och dansen går på tå

jag minns dig i din bästa kjol

när vi dansade, vi två


Vänd åter...


När stugan är en liten borg

vars väggar allting tål

men jag inte skyddas från min sorg

den inre eldens bål


Vänd åter...


När jag är ung i sinnet

och sommarnatten mild

Är det ändå mest i minnet

som jag är fri och vild


Vänd åter...


När dagen inget vinner

på frågor som jag sport

När alla drömmar brinner

på brasan som jag gjort


Vänd åter...


När kvällen återvänder

och livet somnar in

om du den en tanke sänder

som slutat vara din


Vänd åter...


När klockor slår för slutet

och fuktig är min kind

När allting är förflutet

och andas dödens vind


Vänd åter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0