Utanför ramarna

Tredje praktikveckan har jag redan kommit halvvägs på nu.

Ibland känns mitt liv lite surrealistiskt, eller oftast faktiskt, men ibland rentav intressant! Jag provar ju faktiskt just nu på livet som hemlös, vet i stort sett inte från en vecka till nästa var jag ska bo någonstans. Men en hemlös med vänner och kontakter, utan missbruksproblem! Ja, inga missbruksklassade missbruk åtminstone...
Plötsligt hade jag fått praktik i Göteborg, var tvungen att hipp hepp skutta dit och hoppas att jag fick hyra lite rum här och var, hittills har både praktik och boende fungerat! Även om jag inte kan BEGRIPA hur mänskan som äger mitt rum kan sova i en så HÅRD SÄNG varenda natt! Jag är konstant småsömnig och har ont i ryggen...

Sen efter det, i höst, ska jag plötsligt plötsligt ha praktik på Tengbom i Stockholm! Riktig fin bra praktik som tar mig ännu närmare finalen på min utbildning! Två månader minst.
Och NU får jag plötsligt snigelpost från ENGLAND, för plantskolan som jag trodde hade glömt mig, vill anställa mig i ett år och jag måste be att få komma senare pågrundav Tengbompraktiken!

Spännande liv. Jag väntar nyfiket på den rafflande fortsättningen.

Innan jag fick veta det, för en liten vecka sedan... så var jag i mitt Göteborg, på Ramberget, på Hisingen där min mor växte upp. Men kände mig märkligt frånvarande.

Jag registrerar, men jag upplever inte
är jag så trött - men vad saknas?

Om jag griper tag i det böljande gräset
med handen, känner, öppnar mig
så minns jag andra tillfällen
då jag upplevde gräs och skog
jag minns, men är långt ifrån nuet

Vad fattas för känslan av äkthet
vad lider jag av för brist?
Mina tinningar smärtar, men vinden smeker
(över berget)
dånar i frasande träd.





Kommentarer
Postat av: Cambitch

Kramkakor från Hufvudstaden, hur har du det sångfågeln?



2009-07-27 @ 12:19:16
Postat av: CamCam

ja har gjort en monsterblog! fast mest för att lägga upp alla kakor och sånt from måndag. tänkte bara säga det, ch att ja länkar till däj :D om det ä lugnt. PÖSSS

2009-07-28 @ 16:55:07
URL: http://franksinatra.bloggagratis.se/
Postat av: Mimmi

börja blogga.

2010-01-17 @ 10:59:16
URL: http://telepatetisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0